14 April 2010

Teaser Melbourne's Winter Programs: Ayat-Ayat Winter


Video ini dibuat dalam masa setengah hari di rumah saya di 4/623 Drummond St,Vic,Au. Pada waktu itu saya baru bangun dari tidur kemudian diajak oleh Hanis untuk menyiapkan video ini. Pelakon-pelakon dalam video ini ialah Hanis,Farhan dan yang paling kacak sekali tak lain tak bukan adalah diri saya sendiri(abaikan).

Pada part yang bangun tidur itu sebenarnya dibuat banyak2 kali oleh tiga2 pelakon.Jadi terdapat 3 gaya bangun tidur yang berbeza. Yang terangkat kaki itulah saya. Yang jatuh itu Farhan dan yang berjalan masuk ke bilik itu Hanis.(tengok saiz ler brader). Manusia yang berselubung dengan tuala kuning itu Farhan. Secara keseluruhannya lembaga kacak didalam sleeping beg merah itu saya dan dirakamkan oleh Hanis.

Untuk part stokin tertinggal itu sebenarnya memang betul2 terjadi.

Untuk part kalender itu ideanya datang dari Farhan. Bagi saya idea itu memang sangat semmat. Kerana simple dan bermakna.

Tetapi terdetik juga difikiran bila melihat video2 orang lain yang lebih hebat dan bereffect gempak dengan menggunakan Adobe After Effect tapi bak kata Farhan

yang penting mesej tu sampai

2 comments:

Unknown said...

setuju dgn farhan!

personally, ana rasa lebih baik ada jalan cerita n mesej yg jelas daripada efek2 yg cantik semata-mata.

thumbs up for the vid!

amirulhazwan said...

tq afiq.