06 February 2010

dapat 50cent weih! haha



maka pada hari ini bertarikh 6/2/2010 bersamaan 9 hari sebelum final exam summer diisytiharkan bahawa saya telah berbusking di melbourne city.Muahaha!.pada jam 11 pagi cuaca amat baik sekali.cerah cerah.jadi saya telah bertolak ke city.sampai di sana saya berjalan menyusuri jalan jalan sambil mengusung gitar kesayangan.hari ini hari sabtu jadi orang ramai keluar membeli belah dan berjalan jalan.sewaktu saya mencari cari tempat yang sesuai sempat saya berjalan menyusuri Bourke St.

Bourke St adalah tempat dilarang berbusking untuk saya kerana permit saya adalah General Area Permit.Untuk busking di Bourke St perlu ada permit khas iaitu Bourke St permit.Untuk mendapatkan permit itu perlu ada General Area permit selama 6 bulan dan busking secara regularly.



Setelah beberapa minit berjalan saya menjumpai tempat yang sesuai.saya mengambil gitar lalu duduk secara macho.setelah memakai topeng (malu weih),langsung saya terus bermain gitar.tidak sampai 5 minit saya mendapat imbuhan saya yang pertama berjumlah 50cent.haha .convert tu dapat rm1.50.banyak tak banyak.haha.tapi tujuan saya bukanlah hendakkan duit tapi ingin membina keyakinan dan membiasakan diri dengan keadaan.

tetapi langit tak selalu cerah.cuaca tiba-tiba menjadi tak menentu dan menyebabkan beg gitar saya bergerak gerak.jadi saya mengambil keputusan untuk cukup setakat ini kerana mission telah pun accomplish.haha.maka saya pun bergeraklah pulang untuk menghadiri majlis akikah Dayang Asma'. (bukan mohd danish. nurul danish dan lain2)



p/s: kena dapat around 3.00 dollar dalam masa 2 jam untuk balik modal tiket tram. kaki amat2 lenguh kerana menyupport gitar.jadi selepas ini perlu beli tali untuk digantungkan di badan.jari juga sakit2 kerana memetik dengan kuat untuk melawan bunyi hu ha hu ha orang berjalan dan bunyi tram.mungkin perlu guna elektrik gitar selepas ini memandangkan talinya lembut dan ada amps(tapi amps kena ada plug maknanya kena beli amps baterikah?).dan tak perlu pakai topeng lagi selepas ini kerana saya pakai spek jadi topeng itu longgar2 dan tak dapat eye contact dengan audience.haha.(poyo super).

p/s: a dream came true. NEXT: ambil lesen

p/s/s:time kaseh hizanes kerana memberi semangat. so lovely xoxo '-'

7 comments:

joegrimjow said...

teringat masa 1st time bawak kete

amirulhazwan said...

aaa..

NuR kHaiRunNiSa said...

belum ada lesen driving ka?

amirulhazwan said...

beluuuummm.. bakal2 '-'

-nad26z- said...

nak bg semangat jgk :P
[sorry hizanes.saje nk gediks jap.hehehe]

btw ami..ak dah stat practise keyboard.1 word: PENAT~!!!
tmbh2 ak xley main due2 tgn lg..klo kanan..kanan je la..kiri..kiri je la.huhu
cume ak ley main decode-paramore je.
emm..mcm demi lovato: this is me n dont forget..ak ley main.tp mcm ak kate la.brain ak xley nk steady main due2 tgn.
xpe2..ak nk practise lg.xpon ak cari lgu yg sng2 cket lu.yg ley main due2 tgn..
[pergh..bru stat trs nk yg susah :P]
okie doke.slmt berbusking! ;)

I.A. 1989 said...

semart gle topeng. aku nak gak

amirulhazwan said...

nad: ak tgok kt youtube pun pening. uuh. nnti ajar. nk men piano gak.

I.A: woooh