16 January 2010

Walking Melbourne: A Man and his lapguitar

Lapguitar actually adalah sebutir gitar. Dipanggil lapguitar kerana tekniknya dimainkan dengan membaringkan gitar dipeha seperti mendodoi anak yang pertama.




*THANK YOU!! jerit laki itu pada budak itu selepas memberi duit dalam bekas gitar itu.


kalau anak kedua ketiga tak de manje2 dah.Bior je golek2 kat karpet. Berbalik kepada apam balik tadi, asal usul teknik ni ialah daripada teknik bermain hawaiian gitar. Kalau kurang percaya, type aja di youtube.Anda akan dapati teknik yang sama digunakan untuk bermain.

Antara karakteristikusmondoknya ialah gitar itu dibaringkan.Kedua,di jari sebelah kiri selalunya disarungkan dengan besi untuk memudahkan teknik 'slide' pada tali gitar.Dan gitar yang selalu digunakan ialah 'steelstring' gitar.Kalau guna guna 'nylonstring' gitar bunyi 'slide' aknm tak cukup kuat dan sedap dan mungkin akan putus. Lebih2 lagi kalau 'g-string'(abaikan)

Tapi laki ni unik syikit sebab dia mainkan lagu bergenre 'bluesgrass' maksudnya lebih kurang genre 'koboi' gitar2 'Texas' tu. ha.. kreatif2. Orang ramai penuh keliling beliau. Memang sambutan hangat tul. Jadi.,

AUD 0 UNTUK BELIAU!!

ps: ko tengok dalam beg gitar dia dah beratus dollar dalam tu.


-- Post From My hpcikai

No comments: