27 November 2009

Peghijrahannya belum sempurna





Kau lihat aku ke masjid mungkin kau lihat aku berfoya

kau lihat aku berzikir mungkin kau lihat aku mengata

kau lihat aku sedang sedang solat mungkin kau lihat aku melakukan kemungkaran

kau lihat aku membaca Quran mungkin kau lihat aku membaca Sin Chan

Mungkin aku kelihatan aneh. Melakukan "kebaikan" pada sama yang sama melakukan "kemungkaran".

Sudah aku katakan bahawa ini satu penghijrahan.
Bahawa aku masih di tengah perjalanan.
Masih perlu banyak tarbiahan.

Selalunya rasa hipokrit dijadikan alasan,
untuk dirinya terus dalam kejahilan,
Sampai bila kau mahu tunggu,
sampai tunggu datang seru?

Setiap hari jika dikurangkan,
tak mustahil untuk kita tinggalkan,
Tak mustahil kau kan sayangkan Quran,
lebih lagi dari sayangi Sin Chan.

'-'
gaa....

-- Post From SQ

No comments: