13 October 2009

Tiada Dukacita



( berkongsi masalah)



Manusia sering menginginkan seseorang untuk menemaninya di waktu dirinya didalam kesusahan.Walaupun sekiranya dia tidak dapat membantu, tetapi kehadirannya untuk mendengar masalah kita, bagi kita itu sudah cukup rasanya. Lagi2 jika dia mengatakan.

Jangan bimbang, semuanya akan ok.

Walaupun kita tahu, dia juga tidak boleh selesaikan apa2 masalah kita, tetapi kata2nya sudah cukup untuk kita merasakan seperti masalah kita sudah separuh dapat diselesaikan. Dan juga, masalah itu tetap juga telah berlaku.


( sekurang2nya kita berasa lega walaupun seketika)

Jadi, ada sesiapakah yang dapat berjanji kepada kita tidak akan berasa bimbang dan tiada dukacita berlaku pada kita? Woo.. Ada, ada.


بَلَىٰ مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ

(Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar) bahkan sesiapa yang menyerahkan dirinya kepada Allah (mematuhi perintahNya) sedang dia pula berusaha supaya baik amalannya, maka dia akan beroleh pahalanya di sisi Tuhannya dan tidaklah ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) terhadap mereka dan mereka pula tidak akan berdukacita.


Caranya:
1. Serahkan diri sepenuhnya kepada Allah s.wt.
2. Berusaha memperbaiki amalan kita.

Hasilnya:
1. Beroleh pahala.
2. Tidaklah ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik)
3. Tidak akan berdukacita.

'-'



(jom2 perbaiki amal deh)

p/s: 2 gambar dia atas sekadar hiasan. Apa standed. cuma untuk dijadikan hiasan je. Naseb bek x jadi kain lap kaki ke apa. Guau2 weh.












4 comments:

Syafiq Asnawi said...

two photos of me, and that will cost you $200, one photo for $100.

cheers~


anything else..there is mastercard.

amirulhazwan said...

tolak utang, so tinggal 150.
gagagaga

Syafiq Asnawi said...

boleh ah gak...

amirulhazwan said...

aah!