01 June 2009

Satu Jun, hari ini

secara rasminya telah bermula 1 Jun. Rasa risau pada mulanya. Terfikir, entah apa yang akan jadi pada hari ini.

LAGU BARU!! YEA!
Hari ini, aku mendengar satu lagu baru. Aku suka bila aku dapat lagu baru. Entah mana datang. Jadi aku anggap hari ini amat bertuah kerana lagu ini amat best. berpuluh puluh kali ulang. Haha. Lebih lebih lagi lagu ini menepati kriteria2 Puan Haz.

Singer: Dave Matthews Band
Tajuk lagu: Funny The Way It Is
Album: Big Whiskey and the Groogrux King (released 2 June aku dengar 1 June. bertuah!)

Kenapa aku kata menepati kriteria2 yang ditetapkan Pn Haz? Aku ingat lagi Pn Haz mengomen tentang lagu Beutiful Girl oleh Sean "thumdrive" Kingston. Sebab lirik yang tidak baik. Ada perkataan "suicide". Lirik lagu ni best. Aku paling suka part chorusnya.

Standing on a bridge, watch the water passing under me
It must’ve been much harder when there was no bridge, just water
Now the world is small. Remember how it used to be,
with mountains and oceans and winters and rivers and stars?




SETADI
Hari ini juga aku telah mulakan setadi. Biasalah, exam just around the corner. Corner la sangat. 9hb dah start exam. Sorilah, operasi May tidak seperti yang diharapkan. Nampaknya eksperimen setadi tidak membuahkan hasil kali ini. Awal2 lagi report telah disiapkan dan dibentangkan dihadapan keluarga dengan menggunakan skype. Terima kasih. Mereka amat memahami. ( kepada adik beradik yang gelakkan aku semasa perbentangan masalah, siap korang bila aku balik. NGahaha! ).

Semasa khusyuk dan tawaduduk dan baring, aku mendapat ym dari seorang rakan yang sedang berstruggle menyiapkan online kuiz di Clayton. Beliau mengajak untuk aku setadi bersamanya. Oleh itu kemungkinan aku akan pergi mungkin pada Rabu ini. Jadi perlu setadi sebanyak mungkin di rumah dulu. Nanti tak perlu bawak buku banyak banyak. Boleh maen gitar Hero, buleh maen Xbox, buleh jamming, bule.... abaikan.


RINDU
Semasa sedang menyedang mendengar lagu lagan di hp cikai (baru sedar boleh tahan la jugak spekar dia), aku mendengar lagu "bawaku terbang" dari "Febules Cat" kalau tak silap. Itu lagu faveret adik aku Nurul Asyikin namanya.

"Abiwan, pinjam tepon" haha, terngiang ngiang sebentar. " Tak bleh, beli r sndiri, bwek!"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~. . .~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Mana henPOOooonn!!" sedang aku mencari cari hp, terdengar, "mata mata, ke hati, hati ke hati....". Bunyi dari sebuah bilik dengan pintu tertutup lalu,

"Bang!!" pintu ditendang. Haha, kantoi!! KAannTOoii!! nyanyi joget depan cermin. Ahahaha!! Ahahaha!! Ahahaha..

Hmm.. rindu ah.


Dia buat muka sengal ni bila aku buat video "burung apa burung murai" raya tahun lepas
Nurul Asyiqin bt Kamaruddin aka
Iqin, gemok, botak, butuk
Darjah 2
Adik Bongsu
Nota: Iqin, rambut Abiwan dah panjang... ( sebab rambut kami sama '-' )

9 comments:

k.ngahlompat2 said...

abiwan..wbiwan.. wahwahwah.. cute baba~ nickname.. ngahahhah
wuuuuuuuuuuuu~

amirulhazwan said...

jgn r gelak. wu~

.:DeXmA:. said...

adek ko yg bwk kucing dy ek last year??

amirulhazwan said...

ha'ah. tulah die. dah beso dh kucing tu. Asik gado ngan ak. Dia budget die hot..

wanie said...

waaa....
abiwan???

amirulhazwan said...

nk gelak gak ke?
haha

Baizura said...

ouh so cute.

amirulhazwan said...

hah,
ada lagi orang nak gelak?
haha

Baizura said...

mane de gelak tp gamba tu cool lah. cam klasik teramat je