21 May 2009

Kesedaran

Aku baru sedar,

bahawa apa yang sering aku fikirkan selama ini,
agak kurang tepat.

Aku baru sedar,

yang aku telah salah meletakkan tahap kepentingan pada satu satu perkara.

Akibatnya:
Aku telah memikirkan, merisaukan, menghabiskan masa, berkongsi tentang perkara perkara sebegitu,


Rupa rupa aku baru sedar
perhatian aku telah dialihkan.
Tak sangka perkara itu terjadi,
mungkin aku memandang remeh perkara itu,
atau perkara itu sungguh menyeronokkan.

Of kos,
Alam remaja.

Tak sangka perkara sebegitu membuat aku meletakkan matlamat utama ke tahap yang,
semakin lama tanpa aku sedar semakin rendah.

Abaikan semua itu kerana kini aku telah sedar,
Apa itu perkara bodoh.
Apa itu perkara bijak.

Mereka ada di bahu aku.
Aku ada sesuatu yang selama ini aku perlu selesaikan.

7 comments:

sape2lah said...

whoa???

Syafiq Nawi said...

hah....kesedaran. aku masih blom jumpe syaaz lama...maybe takkan jumpe lagi kot..heee~

amirulhazwan said...

sape2: mnde ko..

syas: huh~~ sampai bila ko nak cmni?
kata x mo tunggu. haha. AYuH!

Syafiq Nawi said...

ntah..syaaz lama dah hilang, ku tunggu mentari di hujung siaanngg

sape2ygbest said...

ami..ami..
whoa! kesedaran??
hhohohoh

amirulhazwan said...

sape2: x lama lagi, ko pun kene kot cm kami ni. ngahaha

syaaz: uuu~; daku ngerti bangat

ARe-TEh said...

ha2...kesedaran tu x kan dtg kalo kita x sedar akan kewujudan kesedaran tu.....
all the best guys!!