02 May 2009

bayangkan dan jadikannya kenyataan

Fakta pertama:
beberapa fakta tentang diri aku ialah kebarangkalian untuk mimpi aku menjadi kenyataan adalah tinggi. aku sudah biasa dengan keadaan ini sejak aku mula mula pandai bermimpi. begitu banyak sehingga aku selalu rasa deja moss/ vu.

Pernah semasa di tingkatan satu, aku ceritakan perkara ini kepada seorang rakan dan, tentunya mereka tidak percaya. jadi pada suatu hari aku katakan pada beliau " nanti lepas perhimpunan kita tak boleh ikut jambatan ni sebab air naik, banjir. Kita kena pusing surau untuk gi kelas" yyep beberapa hari kemudian hari hujan lebat dan beliau ternganga.
( kalu ko ingat lagi la qaish jaslenda haha)

Fakta kedua:
bila diri semakin dewasa ( cewah ) maka perkara di atas menjadi semakin advance. aku mula sedar semasa tingkatan lima. Apakah itu?

Apabila betul tempat, kondisi dan keadaan, dan fikiran, maka apa yang aku bayangkan akan jadi kenyataan tidak lama selepas itu. pergh hebat seyh,

nak contoh? ini yang terlatest. aku sedang melakukan sesuatu aktiviti di tingkat bawah dan kemudian secara tiba tiba, saudara pidut berlari turun ke bawah mencari cari surat khabar dan naik semula.

Apa yang aku rasakan? aku rasa pidot telah tumpahkan air dari cawan atas meja aku dan terkena laptop.

Apa yang aku bayangkan? laptop
aku akan jadi mereng dan aku harus ke kedai dan gunakan warenti.

Selesai beraktiviti aku naik ke tingkat atas dengan senyuman. Ahaha, tidak ada air tumpah dan aku gunakan laptop dengan gembira. Semuanya elok hinggalah,

Supp ssap ssupp ssapp!!

Dengan pantas kejadian itu berlaku dan kini, Acer sedang mereng di pembaringan, Haha! Dah agak. Susah payah aku nak betulkan lalu..



Tido sudey...


p/s: ada banyak dokumen dalam acer tapi kenapa aku rasa tak kisah??
--
Posted via bukan acer, 2009-05-02 04:21:07 +1000

8 comments:

paan said...

post pakai iphone dia la tu..jeles aku..

NuR kHaiRunNiSa said...

x habes lg tu spuloh fakta..ko mimpi je bende dlm mimpi tu jd btol ek??wow,,physic(btol ke eja?)seyhh ami...ko tolong mimpi aku kawen ngan anak raja yg kaye..muahahahahaha=P

p/s:laptop rosak??ish3..kesiann

sYeNgEt ke senget?? said...

laptop tumpah air??? wowowoowow
awat tak masokkan dlm kolam je??

amirulhazwan said...

paan: haha biase je hp ni. ak amek line kt sini br dpt hp. sama mcm offer maxis kt malaysia

khai: anak raja? haha stkt ni x mmpi kau lg.
p/s: ko eja fizik la td

rose: kolam x de tp bath tub ada ah. bule x? wa wa wa~~

sYeNgEt ke senget?? said...

rendamkan dlm besen atau baldi secukop rase~

amirulhazwan said...

guna jug bule?

NuR kHaiRunNiSa said...

aah..haha..psykic..psychic la ko..alahh..xtau nk eja..hohoho..haa,mimpi sape slalu tu..aisya??ngeh3=P

amirulhazwan said...

mimpi siapa? tak tak.
sepatutnya mimpi apa, baru betul.

haish..