08 April 2009

Aku dan Lagu Rossa

'Malam, 
selalu panjang di waktu aku
la la la la la~~'

Kenapa aku teringat lagu ini? Kenapa? Kenapa? Ahaha aku tahu anda pikirin apa. Yang paham tu, tolong jangan pikirin yang bukan bukan. Yang tak paham tu, meh sini saya terangkan.

Aku teringat lagu tu, bukan apa, iye, bukan sebab tu. Lempang kang. Betul la, sekarang kan malam lagi panjang dari siang. So sebab tu la tertrigger dalam kepala ini. 

Apa penyebab ketriggeran lagu ini? Siapa tau? Siapa tau? Sebab tu ke? Ye ke? Ye ke? Ahaha, bukan itu ya adek adek. Jawapannya ialah kelaparan. Kelaparan telah memberikan isyarat kepada otak dan otak mencari sebab dan sebabnya lapar ialah malam yang selalu panjang.

Penghuni Henry masih lagi belum dapat menerima kehadiran 'malam selalu panjang' ini. Antara dialog dialog yang membuktikannya ialah:

'Siot r, baru pukul 7.30 kot'
'Weh, lapa doh'
'Perut ko yang bunyi?'
'Asal lapa lagi nih'

Aih.. lapa lapa. Tetapi bukan itu yang aku ingin tulis untuk post ini. Sebenarnya aku tidak berpuas hati dengan cereal Kellogs. Sejak dua menjak ini, aku merasakan sesuatu yang aneh dengan Kellogs. Sedap memang sedap tapi.. Menurut pengalaman dalam bidang pengiklanan, Kellogs dapat memberikan tenaga sekuat harimau. Tetapi walaupun aku sudah sarapan Kellogs sebelum ke Uni, masih lagi juga kecapekan. Mengapa ya.

Pikirin 

pikirin.

Sebentar tadi, aku turun ke tingkat bawah mengambil semangkuk mangkuk dan sesusu susu Pura dan senggenggam Kellogs. Setelah siap semua, aku ingin naik ke tingkat atas lalu aku perhatikan Kellogs.

Kellogs, aku nampak kau samthing rong la. Demam ke? Tak de la aku kata macam tu, tapi aku tenung dalam dalam Kellogs tu. Aku teliti punya teliti.

NI PEHAL GAMBAR AYAM NIH!! ULLOH!! PATUT LA TAK SEKUAT HARIMAU. SETAKAT SEKUAT AYAM MAKAN SARAPAN PEPAGI WAT APA..


AMENDE..



AMENDE...


Aih, lapa ah, esok beli sosej lah.

p/s: 'Malam, selalu panjang, di waktu aku, la la la la la"

5 comments:

elya~nadia said...

hak3.. aym kan kais pg mkn pg.. kais ptg mkn ptg..

kuat pe.. men kais2.. ko pown kne mngais la ble mkn kellogs tue.. =p

ami.. xdemnde len ke leh mkn kat sne??

mkin krosla ko cmnieh.. aaaihhh..

chika said...

hahhahahahah!!
sekuat ayam dahla bai.
kau nak kuat2 sgt nk watpe baii.
hahahahah!!
cacat aa mamat neh.
siyesss.
kawan sape tah.
ish.

sYeNgEt ke senget?? said...

adoi... makan tak bace bismillah mmg la cepat lapo... kate kamen rider.. tp cepat capek.. tak hebat r!! hahahha

wanie said...

ni nape curi lgu org ni??? aisy2....

amirulhazwan said...

elya= ish x syok la makin kurus. x leh jadik neh, x leh xleh.

chika= sampai ati ko.

syenget= oih, kamen pun manusia gak la

wani= lagu wani ke? Hm.. Hm.. Hm.