30 March 2009

Aku dan Avanti

Avanti bukan nama awek tapi nama basikal keramat aku. Aku pergi uni naik Avanti dan pulang juga gunakan Avanti. Memang aku sudah bayangkan dari dulu lagi yang aku akan ulang alik dari uni dengan sebuah basikal. Jadi, aku ditakdirkan untuk bersama sama Avanti.

Tetapi apa yang aku bayangkan dengan Avanti adalah sesuatu yang indah gila babeng. Antaranya, ialah mengayuh basikal dengan kadar sederhana, lalu dibawah pokok sambil disinari cahaya yang suam suam kuku kaki. 

Aku lagi suka pulang dari Uni berbanding pergi ke Uni. Nak pergi Uni perlukan sedikit tenaga untuk mendaki separa bukit yang agak melenguhkan kuku kaki. Sebab itu aku selalu sarapan Kellogs dengan susu ( aku tak suka cereal pak cik Toby ) untuk dapatkan tenaga SEKUAT HARIMAU!. Cuaca waktu pagi juga amat sejuk. Matahari macam nak tak nak. Sampai sampai Uni, tangan beku kebas, involutary kehingusan, mengantuk dan macam macam lagi.

Tapi pulang Uni yang best. Betul betul seperti apa yang aku bayangkan iaitu lalu bawah pokok dengan cahaya matahari. Tapi, ada la sikit asessori permandangan tambahan. dalam mimpi tak ada pulak kene tekan butang nak cross jalan. Tak de pulak nampak nampak lori lori separa Optimus prime lalu ulang alik. Tak de pulak aku pandang anjing Skubidu dan anjing Skubiu pandang aku.

Tapi Yang tak boleh blah,

tak pernah aku bayangkan ada berlambak superbike kat sini. waa.. surga.. surga. Selalu kelihatan bila aku nak cross jalan sebab beliau kene berhenti traffik light merah. Bila kross jalan aku pandang slek kepada beliau dan beliau akan pandang slek pada aku dengan helmet bapak ah semat. OIH! tak dapat aku nak jelaskan. Anda tegoklah sendiri. Datanglah Melbourne!

Samday aku akan naik superbike kesayangan dengan jaket motor kesayangan dengan helmet racer kesayangan dengan glove kesayangan dengan...

 

10 comments:

ARe-TEh said...

hahaha...
ami,ami....
mmg btul2 wat mcm kt jepun ke?hahaha
ok, t ath antar some1 g melbourne tu...hehehehe.i ask her to ride bicycle t00!(superbike ek..opps,sori)

amirulhazwan said...

AtiH!!haha!ami ada cite kat atih kan aritu. before fly aritu. haha. x sangka tul. Mane leh tmpang pompuan nek superbike. Bukan muhrim. haha

ARe-TEh said...

ho3..i dun ask u to ride wth her...hahahaha..just send spy there..hahaha..she probably will go to melbourne for student exchange program...=)..hahaha,,jge2 r ami

amirulhazwan said...

uih.uih

wanie said...

hurm....i wonder who dat gurl....

amirulhazwan said...

nk wonder ape nye wani..

amirulhazwan said...

nk wonder ape nye wani..

-kuteng- said...

ko naek superbike melayang r nnt..
hehe..

amirulhazwan said...

oih, ada yang compact punye r. ala,, murah doh kat sini. next sem aku da bley bli satu. wuuhuu!!

ARe-TEh said...

hahaha...doakan la 'dat gurl' pass interview student exchange program tu....hahahaha