12 May 2009

Bereksperimen

Dua hari yang lepas pihak Famsy dan Isma telah menganjurkan satu forum di surau sementara di Bouverie. Forum ini diwakili oleh saudara mantap kita yakni saudara Aizuddin Kamaruddin ( ada la bau bau bacang sikit ) dan juga saudara Hiqbal.

Saudara Aizuddin sedang ber pH.D dalam bidang biotek. Beliau seorang yang mantap kerana skip Master terus ke pH.D. Sekarang membuat reseach di Bio 21. Bio 21 bai, Bio 21 tu. Kisah beliau amat menyayat hati kerana beliau seorang sahaja Biotek dalam batch beliau. Isk.. Isk.. Tapi, beliau amat power kerana sering kali dapat H1. H1 bai, H1. Sekarang ini beliau merupakan bangku tanda kepada bebudak Biotek batch kami.

Saudara Hiqbal berusia 23 tahun pula dari Uni Monash tetapi tinggal di Melb kerana.. kerana.. kerana..?
Tentulah kerana isterinya belajau di UniMelb. Seorang suami yang penyayang dan sanggup bekorban demi keluarga dan agama. Fuh! Memang top student di Monash Uni dan bidang Engin. Sebut namanya di Monash Uni mesti orang akan terkejut dengan menyebut Haa? Sekarang ini beliau merupakan bangku tanda kepada kami untuk lalala~~~~. 23 bai, 23 tu..

Forum ini membicarakan banyak benda seperti pengalaman pahit manis masam masin payau kelat exam di kala winter sonata. Tetapi yang paling mendalam ialah:

" Tidak perlu berubah menjadi orang lain semata2 untuk exam."

Ayat itu tidak hanya terkesan pada aku dan aku perhatikan terkesan juga pada orang lain. YYep. Jadi aku ingin bereksperimen.

Aku ingin, belajar seperti biasa, aku ingin gembira, ingin lepak2 sudey, bukan bermaksud betul "lepak" tetapi aa.. kalian faham apa yang aku ingin sampaikan tentu?
Mana tahu, aku bukan mengharapkan satu result yang gempak kerana aku tidak kisah akan semua itu. Bukan bermaksud 'tidak kisah' aaa kalian tentu ngerti apa apa yang aku ingin utara kan. Aku ingin melihat, bukan, aku ingin membuktikan bahawa, iya nggak perlu menjadi orang lain untuk mendapat result yang gempak. Maka di sini aku ingin kemukakan satu hipotesis eksperimen ini iaitu:






























aa.. kalian tentu tahu kerana kalian juga berexam seperti aku..














tahu barangkali?
















abaikanlah.




p/s:Selamat Hari Jadi kepada Saudara Fikri Razali. Kalau kalian mahu tahu, beliaulah yang menemukan Aku dan Avanti. Trimas kang. Trimas.




"Saya tidak ingin terlalu gembira dengan umur saya ini kerana saya tahu dan sedar umur ini mendekatkan saya dengan kematian"







9 comments:

wanie said...

study lepak bleh dpt result gempak ker??

amirulhazwan said...

ami bukan maksud 'lepak' ok. hahha.

tapi lebih pada stadi semmat dan berkat.

kita x mo setadi hard sampai lupakan org sekeliling kita.

Ami nak cari yg berkat tu. Ecece.

anwy, thanks wanie jr.

nazihahisa said...

ye ye.. jgn jd org laen.. kalo kite jd org laen.. sape nk jd kite? btol tak?? wwwwweeeeeeeeeeeee ;D

amirulhazwan said...

gi tidolah,

syafiqnawi said...

uulala~

amirulhazwan said...

setiap masa.. uulalala~~

ARe-TEh said...

btul2..huhu
kami tgh berkampung di library
bru taw library ni bkn skdr tmpt bljr je..hehehe
mencari keberkatan dariNya mmg amat penting sekali =)

amirulhazwan said...

atih: ingatkan cari apa tadi. ngahaha.

ARe-TEh said...

cri pe nyer ami??
ho3...