04 April 2009

Aku, mimpi dan Perasaan Ini


Adalah pelik sekiranya mata tiba2 terbuka dari tidur lalu tidak dapat tidur lagi. Apa perasaan ini? Apa ni? Sebab mimpi tadi? Apa mimpi tadi?

Tolong. Tolong jangan tunjukkan aku masa depan lagi. Kenapa perlu terlalu detail. Detail membuat aku lagi percaya. Tolonglah. Bagi peluang aku berjumpa orang lain dulu. Mencari orang lain dahulu. Berikan aku lebih banyak pilihan agar aku dapat mencari yang lebih baik.

Ini bukan benda main main. Ini pilihan yang berat. Tak mahu ikut cara barat. Tak perlu sangat terikat dengan adat. Cukuplah dengan adanya rasa sayang pada agama dan tuhannya.

Kau tahu aku lakukan sesuatu yang penting itu hanya bila 'datang seru' bak kata orang. Kau tahu itu perangai aku dan aku percaya bahawa Kau percaya yang aku telah sedia sepenuhnya. Tapi kenapa kali ini, sekarang? Dengan keadaan begini, perlukah? Perlu mulakannya sekarang?

Apa perasaan ini. Ini bukan rasa kosong. ini, ini apakah ini. Perasaan ini, mm..

Sakinah? ini Sakinah yang aku minta?
Tak, semudah itu. Anda ingat mudah mendapat Sakinah.

Aku berfikir lagi.. dan terfikir adakah aku sebenarnya tadi diberikan mimpi itu dan diberikan sedikit rasa perasaan terhadap mimpi itu. Ibarat mimpi makan kek dan kita betul rasa walaupun dalam mimpi. Jadi realitinya, perlulah kita ke kedai kek untuk dapatkan rasa yang sebenarnya.

Tetapi..
Sekarang ke?
Betulke kek yang itu?
X nak bagi aku jumpa kek yang lain?
X ada duit lagi, boleh ke beli kek?
Kek itu terima ke aku?
Tuan punya kek itu pun?

Hmm..
Mm..
--
Posted via iphone, 2009-04-04 08:19:51 +1100

14 comments:

sYeNgEt ke senget?? said...

jiwa kacau kah?? hahahhah

amirulhazwan said...

Aa?? x ah. x kacao pon. biasek biasek jek

Anonymous said...

so, inilah die blog pakwe chika tu ek?...wah...hebat, laki bini berblog, sat agi nak kawen, bersanding kat blog aje ah...

amirulhazwan said...

heh. heheh,sape pakwe chika.
kassar nih.

Anonymous said...

ececececeec....buat2 xtau plak. ngaku aje ah...ecececece

amirulhazwan said...

amnde..

NuR kHaiRunNiSa said...

oh ye ke ami??wahh..patut la aku nmpk cm ade persamaan je ko n chika tu..hehehe.sherashi bershamee~=P

amirulhazwan said...

sherassie mcm mana tu nisak. aih, amnde ni..

NuR kHaiRunNiSa said...

ok2...saje je..hehe..weh,ko panggil aku khai ke nisakk??wey aku rindu name khai...kt sini sume panggil nisakk..

amirulhazwan said...

ooo ye ke.. ok ah. khai khai khai. haha

sYeNgEt ke senget?? said...

pewittttt (senyap sekali lagi)

hahahha... yes2... kakak ku nisak... hohohoh sweeettt kan mereka.. ngahahahha

amirulhazwan said...

haha.. (senyap) ceh,

paan said...

bocor satu rahsia..dah ada sebab ke ami ??

amirulhazwan said...

aku pun x tau ah paan. cmne ni ek?