07 April 2009

Aku dan Sistem Penghadaman

Malam semalam aku kelaparan menunggu makan malam yang belum disiapkan. Uuurrgghhh..
Kriookk kriook bunyi lagu. Seperti biasa aku melaghokan diri sejak pukul 3 petang manganggu rakan rakan yang nak ke kuliah. Tapi yang pelik, kenapa semua orang makan chips. KEnapa? kenaaaaaaaapaaa.... kriook.. aih..

Sperti biasa juga aku dapat juga makan malam. Bukan sekadar di perut tapi juga makanan otak untuk aku berfikir. Kalu anda nak tahu atau memang tahu atau serba tahu atau suka tauhu macam Pidut the Veges, aku seorang pemikir yang tak tahu tengah pikir apa. Anda pahamkah. Biar aku terangkan sekali lagi. Aku seorang pemikir yang tak tahu tengah pikir apa. (repetitif!) Sudahla macam tu, result pikirinnya juga nggak tahu dan akhirnya tergantung di jendela kotak kotak penalti otak.

Semalam aku mendapat makanan otak (burok sangat ah) santapan minda dari sorang rakan, ya rakan sudey, fuuhh, aku makan punya makan, sampai overload, overheat macam projektor intec. Aku nak minta tolong seorang pemikir cerdik dari CS Lygon yang namanya Loges tapi, aku berasa segan dengan topic ini. 

Maka aku berfikir sendiri, fikir dan fikir, (malam tu sepatutnya aku buat ILT 2 Chem, Feedback test dan Prelab untuk Rabu ) tapi aku mengambil keputusan supaya minda separa sedar aku yang fikirkannya. Jadi, jadi, jadi, Iya! Iya!




Aku tidur pada pukul 9.30 malam.






Maka, ibarat diolog iklan di Channel Aruna Astro "Mimpi itu datang lagi!!" (Ulloh!) hmm.
ha'ah

mimpi  tu datang lagi. Mimpi yang sama tapi tak serupa. Panjang betul mimpi tu. Tak putus putus. Aku mimpi apa? Aku mimpi apa?

Aku mimpi dia lah. So? So? So?

Tapi bila aku bangun aku rasa lain. Bukan rasa sayang hey rasa sayang sayang hei, tak, bukan tu. Aku rasa macam, macam, macam macam ada, tak, itu pun bukan, seperti, macam ni.

"Huarghh, bestnye tidur. Hari ni free gile. Nak buat apa eh hari ni?"

Free? aku kata free? Heh heh heh, hooouuttaakk dia. Tapi aku rasa macam tu lah sekarang. Rasa free padahal banyak kerja lagi. hahaha. Adoooyai. 

Hoh! Bil Optus dah sampai.

p/s: Arini nak makan kek. Nak makan kek apa? Kita makan semua je. Maaflah, aku tak ada kek kegemaran lagi.

No comments: